lördag 24 november 2012

All good things come to an end

Allt har ett slut - så även denna blogg.

Efter många om och men har jag beslutit mig för att sluta blogga. Det kommer att kännas tomt utan bloggen, menmen - sånt är livet.

Varför sluta blogga?
Jo, allt började i torsdags då jag skulle skriva ett nytt inlägg, precis som jag gjort alla tisdagar tidigare.Då jag skulle ladda upp en bild kom en så här trevlig text upp:
"Det finns inget ledigt utrymme. Du använder för närvarande 100 % av 1 MB för foton"

Jaha, tänkte jag och läste vidare. Vad kunde man göra för att åtgärda problemet? Alternativen var många: radera bilder, köpa utrymme, använda Picasa hit och dit, skapa en ny blogg eller sluta blogga.

Jag visste att dagen skulle komma då bildutrymmet tog slut. Torsdagen var den dagen. 

Jag skulle kunna starta en ny blogg eller köpa utrymme eller något annat för att lösa problemet, men på sätt och vis känns det som att denna blogg får ett naturligt slut på detta vis.

Jag har bloggat i över 2½ år vid det här laget. En ganska lång tid. Därför känns det lite sorgligt att nu behöva skriva att detta är det sista inlägget som kommer att dyka upp. Fastän jag tycker att detta slut känns besvärligt känns det ändå som en viss lättnad - bloggandet tar mycket tid. Nu då bloggandet tar slut ska jag istället satsa helhjärtat på min butik och hoppas att den så småningom börjar gå.

Denna blogg har varit otroligt givande för mig. Men nu, nu är det slut.

Jag vill tacka er läsare som hängt kvar och kommenterat fastän alla inlägg inte varit så intressanta. Jag vill tacka så hemskt mycket. Tack.

Nu sitter jag här i pyjamas lite halv rörd. Det är väl så det känns då något som varit fint tar slut. Det är väl så.

/Beate

4 kommentarer:

Soffi sa...

Det är sorgligt att du lägger ner din blogg, men om det känns rätt ska du göra det. Din blogg har alltid varit den där bloggen att läsa när man tröttnat på mängden likadana livsstilsbloggar. Din blogg är speciell på ett fint sätt.Din blogg har säkert gett massor av inspiration till så många andra. Lova bara en sak: radera den inte utan låt den finnas kvar!

Fint inlägg! Man blir också riktigt rörd här hemma...

Anonym sa...

Nej va synd!
Hoppas du ändå inte vill radera bloggen för den är så otroligt fin att man alltid blir lika glad då man tittar in, fast de nyaste inläggen redan skulle vara lästa. Den ger också fin inspiration så jag skulle iallafall vara jätte glad om du ville spara den(:

... sa...

Detta kom faktist oväntat... men, jag förstår, det skulle ju faktist inte vara samma sak om du plötsligt skulle öppna en ny blogg... och ja, din butik är verkligen värd att satsa på... och vem vet, om nåt år när den e stor och framgångsrik kanske du kan starta en lycke.b-blogg....

Jag kan avslöja att jag faktist funderar på att börja med alla kan baka igen, sen du gav mig häftet med bannern (tacktack) så har det legat på mitt bord och bara liksom skrikit "börja blogga igen, vad skulle du annars ha mig till".... ungefär...
sååå jag ska skriva recept nu och sånt och kanske efter nyår (ska inte stressa mig in i det hela) börjar jag igen...
Kanske du kan hjälpa till med bloggdesign...
ja vi får disskusitera vidare sen...

oj vad det blev långt... hehhe

Beate sa...

Bloggen kommer att få finnas kvar, även om jag slutar blogga.

Rebeccca: ja, fortsätt blogga du! Jag ser fram emot nya recept :). Och jo, jag kan hjälpa med designen :)